Slide

Regninger og rykkere

BlueKolding udsender opkrævninger to gange om året i hhv. februar og august.

BlueKolding udsender opkrævninger to gange om året i hhv. februar og august. Betaling af opkrævningerne forfalder i hhv. marts og september. Opkrævningerne er hidtil blevet udsendt via Betalingsservice/PBS, hvis man som kunde har tilmeldt sig dette (det har over 90 % af vores kunder). Hvis ikke man har været tilmeldt PBS, er opkrævningerne blevet sendt via den mailadresse, vi har fået oplyst, f.eks. af en ejendomsmægler eller en udlejer.

Vi har ikke mulighed for at slå mailadresser op, og vi har ikke adgang til offentlige myndigheders kontakt- og adresseoplysninger. Hvis vi ikke har en mailadresse at sende opkrævningen til, er den blevet sendt med almindelig post til den pågældende adresse.

Fremover vil opkrævninger stadig blive udsendt via Betalingsservice/PBS til de kunder, der er tilmeldt denne løsning. Til de kunder, der ikke er tilmeldt PBS, vil opkrævninger bliver sendt via e-boks. Har man ikke e-boks, sender vi via e-mail. Har vi ikke mailoplysninger, sendes via almindelig post.

Hvis en opkrævning, som vi har sendt via mail, ikke når frem til modtagerens indbakke, får vi automatisk besked om det, og derefter forsøger vi at få kontakt på anden vis. Vi har dog ikke mulighed for at se, om mailen er havnet i spam, eller om den er blevet åbnet. Vi kan alene dokumentere, at den er afsendt fra os, og at den er leveret. Eventuelle fejlmeddelelser håndteres løbende.

 

Hvis opkrævningen ikke bliver betalt til tiden, udsender vi et kontoudtog/en påmindelse, som ikke er pålagt nogen gebyrer. Dette er en ekstra chance for at få betalt regningen uden ekstra omkostninger, og det er en gratis service, vi yder, selvom vi ikke er forpligtet til det.

Hvis du modtager et kontoudtog, handler det med andre ord om at få betalt din regning i en fart eller kontakte os, hvis du har problemer med at betale. Hidtil er påmindelser blevet sendt med almindelig post. Fremover vil de blive sendt via e-mail, og man vil altså kun have mulighed for at modtage denne gratis påmindelse, hvis vi har fået oplyst din mailadresse.

Hvis regningen stadig ikke bliver betalt, udsender vi en 1. rykker. Rykkere er hidtil ligeledes blevet sendt med almindelig post. Fremover vil rykkere blive sendt via e-boks, hvilket vi netop har fået mulighed for. Har man ikke e-boks, sender vi pr. e-mail. Har vi ikke en mailadresse, sender vi med almindelig post.

Hvis ikke 1. rykker bliver betalt, sender vi en 2. rykker. Proceduren er den samme som ved 1. rykker.

Hvis 2. rykker ikke bliver betalt, så overgår sagen til inkasso, og dermed er den videre proces ude af vores hænder.