Renovering af pumpestationen på Østergårdsvej i Hjarup

HVAD SKAL DER SKE?
Spildevandspumpestationen ved Østergårdsvej i Hjarup skal fornys og opgraderes til nyere standarder.

Vi graver noget af den gamle pumpestation op og sætter en ny indsatsbrønd samme sted.

Pumpebrønden får hævet dækslet 1 m over terræn, den får et nyt el-skab og der bliver lavet en adgangsvej i græsarmeringssten.

Under renoveringen vil vi ikke kunne pumpe med stationen, derfor bliver der etablereret overpumpning og opsamling fra nærliggende spildevandsbrønde.

HVORNÅR FOREGÅR ARBEJDET?
Uge 23 forberedelse til renovering

Uge 24 renovering, herunder gravearbejder

Uge 25 færdiggørelse, afrigning og oprydning

Uge xx belægningsarbejder

HVORFOR GØR VI DET?
For at sikre at pumpestation fungerer optimalt, og uden fejl. Bedre overvågning af pumpestationens drift og et forbedret arbejdsmiljø for driftsmedarbejderne.

HAR DET NOGLE GENER FOR MIG?
I perioden vil der være trafik med slamsugere og arbejdskøretøjer. Vi skal ikke arbejde i vejen, men tæt på denne, så der vil komme tidsrum hvor vi flyder.

Der vil også forekomme støj fra anlægsmaskinerne i dagtimerne.

HVEM KAN JEG KONTAKTE?
Hvis du har brug for at vide mere, er du velkommen til at kontakte

Projektleder Sigurd Matz Neergaard, BlueKolding på simn@bluekolding.dk, 24875084

Driftsoperatør, Leif Larsen, BlueKolding på leil@bluekolding.dk, 40260622

 

Du kan kontakte vores akut telefon på
76 36 36 36