På tur med driften
For nogle måneder siden var vores kontorelev, Mette, på tur med vores driftsfolk. Formålet med turen var at give et indblik i det daglige arbejde rundt i selskabet. Mette er imidlertid ikke den eneste, som har været på den tur – faktisk har stort set alle BlueKoldings ansatte – fra ingeniør til kundeservice – været på tur med driften.
Hvorfor sender vi så vores kontorelev på tur med vores driftsfolk, når hun alligevel ikke er den, som skal reparere pumpestationerne eller tjekke op på sparrebassinerne? Det er der faktisk flere grunde til.
For det første mener vi, at det er godt for vores generelle arbejdsindsats, og dermed også god service for vores kunder, at alle medarbejdere har et bredt kendskab til, hvad vi arbejder med på tværs af selskabet. På den måde kan alle give den bedste information og vejledning til kunderne. For det andet tror vi på, at medarbejderne bedre kan se sig selv i den store sammenhæng, når de også ved, hvad kollegerne i de andre afdelinger laver. For det tredje mener vi, at alt hvad vi laver, er en god historie. Den historie fortæller vi bedst samlet, når vi forstår, hvad BlueKolding samlet arbejder med og for.
Mettes tur
Herunder kan du læse Mettes beretning fra hendes tur med driften:
”Da jeg var på tur med driften, var jeg rundt og se en masse forskellige pumpestationer og regnvandsbassiner. Jeg fik fortalt en masse interessante historier, og jeg oplevede steder i Kolding, jeg ikke anede eksisterede. Jeg var blandt andet ude og besøge Koldings flottest beliggende pumpestation, som ligger i Drejens helt ned til vandet. Jeg fik også vist et multifunktionelt regnvandsbassin i Bramdrupdam, hvor bassinet er støbt i blød legeplads-asfalt, så det simpelthen kan bruges til andre aktiviteter, når det ikke opbevarer vand.
Der var også problemer med stoppede pumper, som vores driftsfolk reparerede på stedet. De hejste pumpen op fra en brønd, fjernede en stor bunke fremmede ting, som ikke hører til i afløbene, og så var pumpen faktisk køreklar igen.
Efter en tur med driften får man et fantastisk billede af, hvor meget der rent faktisk sker, efter man har skyllet ud i toilettet. Jeg fik lært meget om, hvordan vi løser driftsproblemer, men også hvordan udfordringerne opstår. Tusind tak til driften for at tage mig med på tur.”
