BlueKoldings Forbrugervalg 2025 er afgjort
BlueKoldings Forbrugervalg 2025 resulterede i genvalg til Jørn Pedersen og Rune Kjærgaard Lange, som dermed får fire år mere i selskabets bestyrelse. 3.992 af BlueKoldings 60.835 kunder valgte at stemme til valget. Det er flere end dobbelt så mange som ved seneste forbrugervalg for fire år siden og dermed ny rekord for valgdeltagelse.
Forbrugervalget til BlueKoldings bestyrelse satte også denne gang flere rekorder. For det første kunne selskabets 60.835 kunder stemme på hele 20 forskellige kandidater mod 9 ved seneste forbrugervalg. For det andet valgte 3.992 at afgive deres stemme svarende til en stemmeprocent på 6,56.
”Vi er rigtig glade for den store opmærksomhed, der har været omkring vores forbrugervalg. Det er fantastisk, at så mange har ønsket at stille op som kandidat og endnu mere fantastisk at så mange har brugt deres mulighed for at stemme. Det siger noget om den store interesse, der er for BlueKoldings arbejde med at løse miljø-, energi- og klimaudfordringer,” siger kommunikationschef ved BlueKolding, Tue Knudsen.
Tak og tillykke
Selskabet har bl.a. gjort opmærksom på valget i dagspressen og via videoer og opslag på sociale medier. Og så har man denne gang benyttet sig af muligheden for at sende besked ud om valget i e-boks.
”Der er ingen tvivl om, at det, sammenholdt med de mange kandidaters ihærdige indsats for at gøre opmærksom på valget, har haft en stor betydning for valgdeltagelsen,” vurderer Tue Knudsen.
Han ønsker Jørn Pedersen og Rune Kjærgaard Lange tillykke med valget og retter samtidig en stor tak til både de øvrige kandidater og til de næste 4000 kunder, som har stemt ved valget.
Her kan du se, hvordan de 3992 stemmer blev fordelt:


